onsdag 30 juli 2008

Tillbaks på kusten



Då var man tillbaks på kusten igen efter tio intensiva dagar i norra Norge. Resan gav få men fina fiskar men eftersom detta är en blogg om havsöring så berättar jag inte mer om det. Istället kan jag berätta om det havsöringsfiske jag hade igår då natten var ljuv! Tänkte sticka ut och fiska mest för att få känna havet igen, trodde inte det skulle vara någon vidare aktivitet så här mitt i värmeböljan. Ganska snart märkte jag dock att det visst var en del rörelse och flera fiskar som visade sig. Under en timmes fiske landade jag en tjock, gyllengul 45 centimetare men begynnande lekdräkt, missade flera fiskar som bet försiktigt och lyckades lägga linan över en riktigt fin fisk.


Fortfarande ingen ny kamera i sikte. Får hålla till godo med mobilen tills vidare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida