måndag 1 september 2008

Att knyta ihop säcken



Årets antagligen sista tur på kusten gav inte mycket i form av fisk. Tyvärr var det riktigt skitfiske denna dag. Som tur är så är det inte bara fångst som räknas när man är ute. Det var ett strålande väder denna sista helg i augusti, svaga vindar och varmt. Man märker också att sommaren börjar lida mot sitt slut. Folk blir mer och mer desperata med att ta tillvara på dom här fina dagarna och det märktes inte minst nu i helgen. Jag har inte sett så mycket båtar och liv ute på sjön under hela sommaren som jag gjorde i helgen, det var galet! Kanske var det också en orsak till det dåliga fisket. Jag kan inte komma till ro i mitt fiske då det hela tiden kör förbi båtar. Jag blir ofokuserad och tappar snabbt tålamodet. fiskar av för snabbt och ser hela tiden nästa ställe som det grönare gräset på andra sidan.
Kanske blir det en kort tur nästa helg och iså fall blir väl det den sista men det är så mycket som ska hinnas med så kanske var det sista chansen att kroka öring som jag brände nu i helgen.

Sommaren är i alla fall vacker nu i slutet, lite vildnypon får avsluta säsongen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida