torsdag 8 april 2010

Fiske både från land och från båt


Lång dag idag. Hängde på Henke ut i båten på premiärtur för säsongen. En ny elmotor skulle testas. Jag blev väldigt impad av hur lätt den lilla motorn manövrerade båten, och vilket hjälpmedel då man ligger och drivfiskar! Vi la i båten på GKSS i Långedrag och pep direkt över till andra sidan mynningen. Lagunen fiskades av utan en känning. Utanför lagunen fick vi till slut lite kontakt med fisk. Jag fick en liten och hade ytterligare två dragningar i linan. Henke hade sedan två till synes hårda hugg! Det var en kort tur med båten. När vi gick iland kring lunch sa jag hej till Henke och fortsatte bort till Hinsholmskilen. Började fisket längst in i småbåtshamnen och plockade snabbt 8 fiskar, bara smått. Begav mig utåt för att fiska de sista bassängerna innanför vågbrytaren. inte en känning. Det var väldigt klart vatten i hamnen så detta kan kanske ha påverkat. Utanför vågbrytaren fick jag sen ytterligare 7 fiskar men bara en va godkänd. Fisket dog ut kring halv sex men jag stannade ändå till kvart över. Man vet ju aldrig....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida