måndag 4 april 2011

Famlande i dimman efter öringen


05.11 gick vagnen från Majorna. Jag skulle ut på tidigt morgonfiske och hade stora vårfiskar i tankarna. Begav mig mot Torslanda och Hästevik. Morgonen och faktiskt hela förmiddagen var dimmig och rå, dessutom kom någon form av spillolja eller liknande flytande så att vada var inte att tänka på i Hästevik. Traskade vidare genom vikarna ute på Hisingen utan att känna något. Ute vid strömsund fick jag dock två fiskar och missade ett par. Men vid det här laget var jag så förbannat hungrig efter en dålig frukost att jag inte orkade stanna längre för att fiska mer. Min tanke var att egentligen bara vara ute fram till lunch, istället fortsatte jag fiska till klockan halv fyra. Totalt dränerad på energi plaskade jag iland och kunde summera dagen. Två öringar, varav den största var strax över 40 cm skulle jag tro.
I helgen blir det första ö-fisket för min del. Ska bli skönt att komma ut och till ställen man kan väl. Spännande också att se hur masken kommit igång därute och om där är någon öring. Det är dags att bryta den här usla trenden som jag befinner mig i. Sämsta starten på många år.

Nu, sängen!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida