lördag 26 februari 2011

Gettin’ Jiggy With It


De senaste dagarna har jag verkligen börjat känna att premiären närmar sig. Nu är det ljust på morgonen när jag går upp. Att temperaturen stiger syns också vid bindstädet, metervis med bindtråd har gått åt de senaste dagarna och otaliga flugor har fått lämna städet för att parkera på en ledig plats i asken. Innan har jag bundit upp en massa räkor i olika varianter men nu försöker jag även bättra på antalet fiskimitationer. En fluga som jag hört gott om och som jag nu binder i olika varianter är "jiggyflue". Man kan se den i den norska filmen "Salt havsörret på flue" och den är en favorit hos Runar Kabbe som medverkar i filmen. Nu har jag även på annat håll hör gott om flugan och dess förmåga att fånga fisk. Det är en relativt enkel fluga med få material. Det enda som kan vara lite klurigt och som man ska va lite försiktig med är epoxylimmet. Har också gjort några nya räkor av bara dubbing. Snabba att binda och dessutom väldigt stryktåliga.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida