fredag 9 maj 2008

Första helgen i maj


Jag kom så tillslut iväg till Göteborg och vidare till ön. Hade ett ganska intensivt schema framför mig. Kom ner på onsdagen, hann knappt äta innan jag skulle ut till fiskeplatsen. En kylig ostlig vind med lågt vatten till följd var inte dom bästa av förutsättningar. Innan mörkret la sig hade jag missat ett par hugg och haft några efterföljare. Gick hem utan att ha landat nån fisk. Nästa morgon var det upp tidigt, en kompis skulle guidas runt på mina ställen. Jag mötte upp vid båten klockan sex. Medan jag väntade på båten rullade dimman in och det blev riktigt tjockt. Detta lättade sedan fort när luften värmdes upp. Förutsättningarna såg bättre ut denna 1 majdag. Det blåste en svag västlig vind och några moln skymde solen till och från. När vi kommit igång med fisket hade jag ganska omgående kontakt med fisk. De visade sig senare att dom högg extremt försiktigt denna dag och fisket var trögt resten av dagen. Vattnet var fortfarande lågt och klart vilket säkert var en av anledningarna till det tröga fisket. Vi koncentrerade fisket till en djupkant och ett intill liggande sund. Det klara låga vattnet borde trycka ner fisken på botten på lite djupare vatten, det var i alla fall våran tanke. 

Dagen slutade i alla fall med några få små öringar. Fisket var inte som dagen i övrigt, den var skön. en trevlig heldag med gött sällskap och skönt väder.
På bilden fiskar Björn av djupkanten utanför viken.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida