tisdag 20 maj 2008

Allt blir inte som man tänkt sig

Någon sa en gång att man aldrig ska ta ut segern i förskott. Finner detta helt riktigt. Därför var det dumt det jag gjorde innan helgen då jag kallt räknade med kanonfiske under mitt besök. 
Tror inte jag varit med om trögare fiske någon gång! Illa, illa.
Sen har min kamera pajat med. Så nu blir det inga fina bilder på ett tag. Tyvärr.

I söndags så körde jag och en vän ut hans båt till ön. Det var ett äventyr i sig. Vi hade i alla fall tur med vädret. När vi väl fått i båten som polaren hämtat i Skåne och kört upp på kärra, så startade inte motorn. Hade han kört upp båten i onödan?! Han hade köpt en dunk med fördigblandad miljöbensin för tvåtaktsmotorer på en mack längs vägen. Motorn som är en gammal 9 hästars Volvo Penta gillade antagligen inte miljöbensin för när vi väl fått igång den så gick den bara på halvfart. Och vi som hade en bit att köra. Nästan framme så dör plötsligt motorn, kanske orkade den inte med den klena bensinen. Det var bara att plocka fram årorna och börja ro. Väl ute på ön fäster vi båten i bryggan. När vi ska ta färjan in till stan igen så inser vi att sista båten gått eftersom det är strejk. Men tur i oturen så har någon skadat sig på ön så ambulansbåten ligger inne för att ta en person till sjukhuset i stan. Snälla som dom är så får vi åka med.
En speciell helg kan man väl säga....

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida