tisdag 27 maj 2008

Nattfiske och kajaktest


I helgen gjorde jag mitt första nattpass. Det ägde rum i Onsala men med klent resultat. En öring i smoltstadiet och en näbbgädda. utöver dessa två så hade jag otaliga hugg av andra ivriga näbbisar. Fortsatt trögt med andra ord. Aldrig varit med om att fisket varit så här trögt någon gång tidigare. Söndag var fiskefri dag, den första helgdagen som inte ägnats åt fiske på länge. Det var skönt att ta en paus, komma tillbaks till verkligheten och till vännerna. Man får inte glömma dom i ens närhet. På måndagen hade jag tagit ledigt från skolan för att hjälpa Henrik Larsson (fiskebild.se) med ett test av en uppblåsbar kajak. Testet kommer man kunna läsa om i Allt Om Flugfiske framöver. Mer om testet finns på Goteborgfishing.com
Nu blir det uppehåll från kusten i två veckor innan jag kommer ner till Göteborg för resten av sommaren. då kommer fler rapporter.

Fortfarande ingen ny kamera i sikte så bloggen förblir bildfri tills vidare tyvärr. Men för att lätta upp stämningen så lägger jag in en gammal bild istället. Lite motljusporr.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida