måndag 28 mars 2011

Prognoser, mat, masklek och ny jacka

Min nya jacka

De senaste rapporterna för vattentemperaturen kring Göteborg visar att den i skrivande stund ligger mellan 2-3°. Trots detta så har jag redan hört att det observerats masklek uppe i Bohuslän. Under en utflykt längs kusten igår kunde jag se dykande skrattmåsar vilket också brukar vara ett tecken på att det finns lekande borstmask i vattnet. Något är definitivt på gång. På fredag är det äntligen dags och väderprognoserna som till en början såg lite oroande ut har ordnat till sig. Nu ser det ut att bli svaga vindar, nästan vindstilla under premiären. I morgon ska det kokas en ordentlig chiligryta som ska värmas på under premiärdagen efter några kalla timmar i vattnet. Varm mat är guld då man är ute.
Köpte en ny skaljacka idag. Min andra har tyvärr inte hållit måttet och släpper in vatten. Nu är jag rustad inför vilket väder som helst!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida