onsdag 26 januari 2011

Uppdatering om båt, drivankare och lite annat.

Så, nu e de klart att båten ligga och guppa vid bryggan till våren. Känns otroligt kul och det är först nu det verkligen är spikat. Fick plötsligt ordning på utseendet på bloggen med. Nu funkade det plötsligt att lägga upp en bild igen. Blir inte klok på datorer.
Idag beställde jag ett drivankare som skall finnas i båten. Har fiskat en hel del med Henke Larsson (fiskebild.se) och han har just ett sådant drivankare jag nu beställt. Tror även att han skrivit någon artikel om detta i AoF för något år sedan. Drivankaret är av den typen som monteras längs båtens långsida och inte den vanliga tratten som man ofta ser. Detta "ankare" är en nylonduk på omkring 2x1 meter som spänns ut likt ett segel under vattenytan. Vid lite sköna sydvindar en solig vårdag kan det vara skönt att långsamt driva in i en vik och fiska sig längre och längre in i viken. Drivankaret ger extra tid åt fisket och det blir ett annat lugn då man inte direkt måste köra upp igen för en ny drift.

Skrev en artikel åt El-Ge häromdagen om hur avgörande det kan vara att faktiskt kunna sina ställen väl. Det säger sig nästan själv. Men i efterhand tänkte jag på vad jag skrivit och inser att jag talar emot mig själv. Visst kan jag några ställen riktigt väl men i sommar kommer jag inte kunna hålla mig borta från alla ställen jag vill testa, jag kommer förhoppningsvis flänga runt som en tok i skärgården den här säsongen och testa fler platser än någonsin. Ville bara säga att jag inte riktigt lever som jag lär, eller i detta fallet skriver.

Det är 63 dagar kvar till befrielsen. I morgon får jag mitt nya spö och till helgen ska jag ut och göra en titt på båten som ligger och väntar på lite kärlek. Nu går vi strax in i den sista vintermånaden innan det på allvar börjar hända grejer. Snart...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida