fredag 4 september 2009

Mellandag

Havsöring i fin kondition

Äntligen en dag med stilla väder! jag begav mig ut till ett av mina favoiritställen på morgonen, tänkte jag skulle testa förmiddagsfisket nu när det svalnat betydligt i vattnet. Det var mitt favoritväder för havsöringsfiske; stilla, mulet och med ett försiktigt strilande duggregn. Vakväder!
Efter tre, kanske fyra timmar utan ett enda hugg bestämde jag mig för att gå hem, jag var blöt om både ben och fötter då jag inte hade vadare på mig. Bara ett kast till på vägen tillbaka, pang! Fisken tog i första kastet, precis när jag skulle lyfta flugan utanför tången. efter lite bökande fick fisken lite djupt vatten under buken och rusade ett par gånger innan jag kunde dra upp den bland stenarna. En vacker fisk, kraftig med litet huvud på drygt 50 cm. Jag fortsatte fiska en stund till men utan resultat. Det enda som hände var att jag tappade mobilen i vattnet men uppoffrande så följde jag efter och fick snabbt upp den. Telefonen torkades sedan i ugnen och funkar idag som innan. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida