lördag 17 april 2010

Oj vad det blåser!


Just hemkommen från en fisketur ute på ön. När jag vaknade i morse blåste det kuling utanför fönstret. Efter en liten ramsa av fula ord bestämde jag mig ändå för att ge det ett försök. Bytte om och tog cykeln till andra sidan ön, den östra sidan. Vinden kom från sydväst så jag var ändå inte helt skyddad av vinden, detta ingick dock i planen. Ville hitta något ställe där vattnet trycks in utan att vara alltför oskyddad av vinden. Första stoppen gav noll. Jag flyttade mig längre söderut, mer utsatt men också större chans att hitta varmare vatten. Fiskade mig längs en djupkant, precis där botten blir mörk. för att göra historien kort så fick jag tre fina öringar. Kul var att alla tre låg precis under måttet, klart roligare än dom "vobblers" man kan få i massor nu på våren.
Testade också min nya kamera, riktigt kul de här med att filma under vatten! Kommer bli mycket skoj med den under säsongen. Bilden visa hur det såg ut igår innan vinden friskade i. Väldigt lågt vatten gjorde fisket svårt men två små fångades och sattes tillbaka på eftermiddagen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida