torsdag 17 juni 2010

Tuffa dagar


Det har varit mycket fiske och lite sömn de senaste dagarna. Fisken i havet har dock fortsatt att gäcka mig. Maken till trögt fiske får man leta efter. Med tanke på antalet timmar jag varit ut är det helt katastrof hur dåligt fiske jag haft. Som tur är fortsätter jag outtröttligt att leta efter min 4 kilos öring. Just nu känns det som en omöjlighet men jag vet att dom finns! Härom dagen, natten eller va fan man kan kalla det så fiskade jag i två dygn med en total mängd sömn på knappt 2 timmar. Först var det nattfiske i skärgården. Otroligt nog var det helt dött fram tills soluppgången då plötsligt flera fina fiskar kom in och vakade i stömlä bland några stenar. Fisken var igång i kanske 30 minuter innan dom försvann igen. Frustrerande när man fiskat en hel natt. På morgonen paddlade vi hem med kajakerna, käkade frukost och tog båten in till stan. Jag väntade in Tim och efter en timme kom han och hämtade mig och vi drog på brunöringsfiske. Det blev en bra dag och vi hittade tillslut en vakande fisk, eftersom jag var den som hade riggat torrfluga fick jag chansen. en fisk på 2.6 gick upp och tog flugan. Dagen räddad. Fortfarande ingen sömn. På vägen hem sov jag en liten stund i bilen men fick vila ca 45 min hemma hos Tim medan han hämtade barnen på dagis. Vi lagade middag och stack sedan ut på nytt nattfiske. Trögt fiske där med men i alla fall en del fisk som visade sig och ett par kraftiga hugg. Ingen fisk landad dock. Vid tvåtiden la vi oss under bar himmel och sov till fem. Egentligen var tanken att vi bara skulle vila en liten stund och sedan ha gryningsfisket men när klockan var fem så var det redan för sent. Det var i alla fall skönt med tre timmars sömn där. Nu e de snart dags igen att ge sig ut, ikväll blir det skärgården igen. Tjo!

1 kommentarer:

Blogger Granstav Flyfishing sa...

Du är stark du albin..härligt att läsa. Var längesen med silverfisket för min del men förhoppningsvis kan man ge det en chans i helgen.
//kämpa på.

17 juni 2010 kl. 22:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida