tisdag 4 maj 2010

Musöron, bleke och nya bilder



Just hemkommen från fiske i säsongens första ösregn. Den senaste tiden har det dock varit bra väder och jag har hunnit med flera turer. Bloggandet har visserligen varit lite slött dessa dagarna men jag har inte haft så jättemycket kul att berätta. I söndags den 2 maj hade jag en heldag med min systers man, Johan som fått en fiskedag av mig i present. Fisket var otroligt trögt då vi fiskade av ett flertal platser kring Stenungsund. Varsin 12 cm öring och ett nytt personbästa i minsta öring för min del. Vädret var dock underbart. Havet låg spegelblankt och solen sken från en molnfri himmel. I går, den 3 maj, var jag ute i sundet. Det var en otroligt skön dag även den här. Varmt med lite vind och ett o annat moln gjorde också att det kändes som om fisket skulle bli toppen. Hade ganska omgående kontakt med fisk och lyckades en stund senare landa en klart godkänd och mycket stark öring. Konstigt nog var den ganska smal, trots sin styrka så den fick gå tillbaks. Nedan kommer lite bilder från de senaste turerna.

Det har varit flera disiga stilla dagar, ganska svårfiskat.

Det har varit strålade vårdagar utan vind men med massor av sol.

Äntligen spricker trädens knoppar ut! För många är 1 april med öringpremiär den dagen då våren välkomnas,
 och visst är det ett vårtecken, men för mig är det tiden vi har nu som verkligen spelar roll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida