lördag 24 april 2010

Skön kväll


Två svängar vid havet idag. På förmiddagen stack jag ner en sväng till badplatsen där jag tppade en stor fisk häromdan. En liten blänkare blev resultatet. Jag fiskade inte speciellt länge då vinden var isande kall och jag hade som vanligt för lite kläder på mig. Efter middagen stack jag ut igen, klockan var nästan sex när jag kom iväg. Vinden hade lagt sig ganska mycket och det var nu bara en svag västlig vind. Jag skulle möta Ronald vid badplatsen och när jag kom ner så var han redan i full gång med fisket. Platsen såg riktigt het ut ikväll, hade det varit mitten på maj hade vi fått stora fiskar ikväll... Nu är det fortfarande april så det är lite glest med fiskar här ute i skärgården. Vi fiskade oss ut från badplatsen och en bit ut så krokar jag dagens andra öring, ca 30 cm. Vi fiskar av några ställen till inan det är dags att packa ihop för kvällen. Det blev inget mer den här gången men det var en sådan där härlig kväll som man inte vill ska ta slut, trots bristen på fisk. Tack Ronald för, det alltid så trevliga sällskapet!

1 kommentarer:

Anonymous Miss C sa...

härlig bild ^^

30 juli 2010 kl. 13:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida