torsdag 7 juli 2011

Båtfiske igen

Dagen efter min guldgula öring i från sundet var det på nytt dags att åka ut och fiska med Agne. Vi begav oss till samma ställe som sist men gav oss ut lite tidigare den här gången. Tyvärr fastnade vi på vägen och kom inte till det riktigt heta stället för en vid ungefär samma tid som förra gången. Direkt had vi kontakt med fisk. Agen var den som lockade flest öringar även om ingen ville hugga ordentligt. Flera följen senare drar det till i min lina. Jag fiskar med en stor tobisimitation med tvåkrokar, en släpande i vingen på flugan. Fisken är stark och jag kan tydligt se den i det klara vattnet. Efter detta händr inte mycket mer, jag släpper fisken, som väger 1.3 i håv eftersom jag kvällen innan tagit hem en fin fisk. Vi fiskar till midnatt men utan att någon direkt aktivitet hos fisken syns.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida