måndag 5 juli 2010

Skitfiske

I natt var jag ute på Långholmen i Torslanda för att leta maskätande öring. Kvällen började bra med mojnande vind och mängder av stagg som var inne. Sedan sket sig allt. Jag var redan trött från början och när det började blåsa var ju inte detta någon energikick direkt. Fisken började vaka kring midnatt och höll på fram till ca halv tre. Under natten hade jag en dragning och två-tre virvlar bakom flugan. Skitfisketur var det i mitt tycke. Dessutom var det en hel del folk på Långholmen. Inget konstigt med det egentligen, ligger ju nära stan. Lite tråkigt dock.
I kväll drar jag ut på hemmaplan om vinden lägger sig.
Jag har inte orkat fota något de senaste turerna då det inte funnits så mycket att fota. Jag ska bättra mig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida