måndag 17 januari 2011

Genombrott


Båtaffären ser nu ut att gå igenom och den kommer innebära ett otroligt tillskott i fisket. Nu kommer södra skärgården kunna utforskas ordentligt. Planen är att få allt i ordning innan premiären. Helst vill jag se att båten åker i sista helgen i mars om det är möjligt. Med båt i skärgården kommer jag att ta ut min fishcat till ön. Då kan man fiska två från båt och en i katten. Man kan också fiska från fishcaten på ställen som tidigare varit omöjliga att ta sig till eller där det kan vara svårt att fiska av ordentligt från båt. Jag vet exempelvis ett ställe där botten består av stora stenar. Här är det lätt att man blir tvungen att kapa ankarlinan då ankaret fastnar ner mellan stenarna. Att drivafiska platsen funkar men eftersom det är en utsatt plats där vågor och vind kan göra det svårt, skulle det vara en dröm att flytringsfiska här. Helt klart ett av de ställen jag mest ser fram emot att återse!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida