lördag 11 december 2010

Snart på G igen

Först inlägget sedan säsongen tog slut. Ska försöka vara lite aktiv under vintern här nu så att bloggen inte dör totalt.
Var ute med båt på säsongens sista dag och knäckte mitt spö men innan dess han vi med lite fiske. Vi hade väldigt trögt fiske i dom nordostliga vindarna och så fort vi hittade lä bakom någon holme så var vattnet kristallklart. En härlig avslutning blev det i alla fall i solen och jag fick för första gången en regnbåge i havet. Att kalla den för steelhead är att ta i då jag inte tror den varit i havet speciellt länge. Den var mager och full av havslus. Silverblank var den inte heller men fina fenor hade den. Jag tror dagen slutade med några få småöringar tillslut. Vi höll oss ganska långt ut för att vara såpass sent på säsongen, fiskade av flera platser utmed Rivö, Brännö och ända ut till Galterö. Ska se om jag kan luska fram en bild på regnbågen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida