onsdag 22 september 2010

Höstfiske


Äntligen kom jag ut på lite fiske igen. Jens och jag höll oss stadnära och fiskade i lä för vinden. På väg ner till vattnet mötte vi en go gubbe som inte hade fått nåt sa han. Han sa också att vattnet var så grumligt att det inte var mer än några decimeters sikt. När vi kom ner till vattnet konstaterade jag att vattnet hade den perfekta färgen för kanonfiske! Sikten var klart mycket bättre än va mannen sagt. Fisket var tyvärr segt men vi lyckades lura några mindre fiskar i alla fall, Jens tog de flesta, jag hade en skitdag igen...

Ska försöka utnyttja de sista dagarna och komma med fler rapporter. Tycker det är synd att det blivit så lite fiske nu i september för min del. Vill fylla på bloggen med lite nytt innan det är slut.
I vinter ska jag nog försöka lägga upp lite flugmönster så bloggen inte dör totalt. Sen blir det antagligen någon sväng ner till Skåne i början på nästa år. Jag ber att få återkomma till detta längre fram.

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Jag är medveten om att säsongen officiellt tar slut i september. Får man fiska därefter förutsatt att man släpper tillbaks fisken och hur är i så fall fisket då?

28 september 2010 kl. 23:20  
Blogger Albin Löfqvist sa...

Du får fiska i mynningsområdet på Nodre och Göta älv tom. den 14 oktober. Därefter får du inte rikta fisket mot havsöring. Fiske i havet är dock fritt men i mynningarna är, om jag förstått saken rätt, allt fiske förbjudet oavsett vilke art du fiskar efter. Jag kan ha fel dock. Gubbarna jag prata med ute på öarna säger att bästa tiden för stor "lax" (öring) är runt jul. Då får man de största i näten. Hur vida det är sant, vet jag dock inte.

29 september 2010 kl. 00:12  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida