måndag 28 november 2011

Nya skapelser


Flugbindningssäsongen har satt igång och jag har för tillfället snöat in lite på cdc-räkor. Just dessa på bilden fick en härlig färg tycker jag. Har tagit både vita och smutsgula fjädrar. Jag har även gjort lite olika "Magnus"-varianter, bla. den här där kroppen är en mix av angelhair och sälull. Den blev riktigt fin tycker jag.


Att jag kom igång med bindandet var från början för att jag skulle ner till Danmark. Den första turen i oktober blev inställd och nu hade jag siktet inställt på första helgen i december. Nu känner jag dock att tiden rinner från mig och att jag inte kommer ha tid att åka. Ska försöka komma ner i vår istället men då låtar det åt att det blir Skåne istället.

Framöver har jag också blivit tillfrågad om jag vill binda havsöringsflugor på en tillställning. Eftersom jag inte vet om den är offentlig så väntar jag med att säga mer. Kul grej i alla fall!

2 kommentarer:

Anonymous Daniel sa...

Riktigt fina flugor! Gillar din Magnus, kul med flash detaljerna. Håll ut, det är snart april igen.

Trevlig blogg för övrigt.

8 december 2011 kl. 15:04  
Anonymous Anonym sa...

Snygga Havsörings flugor! :)

// flugfiskesnack.se

14 december 2011 kl. 15:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida