måndag 24 oktober 2011

Vårkaramell


Hittade den här bilden i datorn. Den är från en av de första dagarna i april i våras. Platsen är speciell, antingen har man kanonfiske eller också inget fiske alls. För ett par år sedan fick jag en väldigt fin fisk här just dagarna kring premiären. Den öringen uppskattade jag till 1.7-2 kg och är fortfarande en av de finaste vårfiskar jag fått. Den var blank och hade antagligen övervintrat ute i skärgården. I våras var platsen inget bra alls, i alla fall inte de gånger som jag var där. Nu rinner blodet långsammare i ådrorna för var dag som går samtidigt som det bli mörkare och mörkare ute. Vårsolen som faktiskt väntar på oss där på andra sidan fungerar som blodförtunnande, pulsen stiger och då en solstråle träffar mitt ansikte i mars är det svårt att hålla sig från att le. Titta på bilden, jag tror alla som fiskar öring på kusten vet hur det luktar i bilden, vilka läten som hörs och hur det känns då solen stiger under de första morgontimmarna... Blunda och sug på den karamellen i fem månader.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

28 oktober 2011 kl. 10:06  
Anonymous Kivi sa...

Känner doften, faaaaaaaaan jag längtar så det gör ont.
Min karamell smakar havsvatten och tång ;)

28 oktober 2011 kl. 10:11  
Anonymous Anonym sa...

var?

28 oktober 2011 kl. 14:34  
Blogger Albin Löfqvist sa...

Jag fiskar mest i Gbg's södra skärgård, alltså den yttre skärgården mellan Rivö, Galterö i norr, ner till Vrångö, Kungsö och Tornö i söder så någonstans där är det. ;)

28 oktober 2011 kl. 14:41  
Anonymous Anonym sa...

Man hör nästan hur måsarna skriker.
Ha en trevlig vinter så hörs vi till våren.
Ingvar.A Rsfk

28 oktober 2011 kl. 18:06  
Anonymous Anonym sa...

Det är inte utan att man längtar! Och denna plats är ju inte dum... ><///(;< J /Ronald

29 oktober 2011 kl. 08:54  
Anonymous Anonym sa...

Hade fint fiske där i våras :) Mycket trevligt ställe! // Herrhellman

9 november 2011 kl. 20:34  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida