söndag 24 juni 2012

Kort tur


Var ute en lite sväng igår kväll. Mest för att få komma ut till platser jag knappt hunnit besöka än i år. Det var skönt att få röra lite på benen för att komma till fiskeplatsen. Vinden friskade ganska bra och det mulnade på lagom till jag kom ut till första stoppet. Det strömmade svagt på den plats som normalt är bäst då det går en stark ström ut mot havet. Efter 10-15 kast på den hetaste platsen utan en känning gick jag utåt. Vid den här tiden förra året upplevde jag ett fiske som var otroligt spännande då flera riktigt stora fiskar jagade tobis på kvällarna. Jag hoppades på att få uppleva något liknande denna kväll men icke. Tillslut lyckades jag ändå kroka en liten öring på utsidan. Hade inte riktigt den där goa känslan den här kvällen, det kändes på något sätt inte helt rätt trots sydvästlig vind och lite regn i luften. Nytt försök på tisdag igen. Rapport kommer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida