söndag 25 juli 2010

Vind, vind, vind

Återigen har det dröjt mellan rapporteringen här på bloggen. Det beror mest på en sak; vind. Det har blåsit konstant den här sommaren känns det som och alla de fina ljusa nätterna har helt enkelt blåst bort. Fisk kan man få ändå men fisket på vakande öring försvinner nästan helt. Det var en stilla natt mitt i allt elände men just den natten jobbade jag. Jag fick sitta på jobbet och kolla ut i natten på det blanka havet, så nära men ändå så långt bort. Men det är bara att ladda om. När det väl gäller så måste man vara redo.
jag har varit ute ett par turer men bara fått nån liten stackare. Härom kvällen fick jag faktiskt se ett par större vak på läsidan av en holme men det var tyvärr inget som vill hugga.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida