söndag 28 april 2013

Igång!



April är snart över och först nu kommer en liten återblick på säsongens första månad. Den sena våren gjorde att fisket var trögt de första dagarna i april. Många talade om att de aldrig vart med om någon så fångstfattig premiär innan. Som alltid med havsöringen fanns det ju undantag och säkert fanns det de som hade strålande fiske på premiären. Roligt var att jag fick rapporter om bra fiske ute i skärgården redan de första dagarna, tvärt emot allas teorier om att den sena våren tvingat in fisken i mynningarna. Det skulle senare visa sig att några av de vikar jag fiskar ute i skärgården aldrig fiskat så bra som under april månad i år. Otroligt kul!



Jag har bedrivit mycket av aprilfisket just ute i skärgården och det har verkligen visat sig från sin rätta sida. Jag har inte prickat de race som man kan vara med om längs fastlandet men istället har smal, utlekt fisk helt uteblivit. Jag har fått flera fina fiskar på 50+ och alla har varit granna feta övervintrare. 



På grund av att jag numera jobbar som de flesta andra är jag inte lika fri som under studietiden. Det blir färre pass på kusten men försöker hinna med tre i veckan i alla fall. I morgon, måndag blir det en eftermiddagstur. Nu när första inlägget för säsongen är skrivet blir tröskeln förhoppningsvis inte lika hög att fortsätta framöver. Ska försöka ge lite tätare rapporter nu och framåt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida