måndag 4 mars 2013

Våren på G


Det är lite mycket nu. På torsdag bär det av till Österlen i Skåne. Tyvärr ser vi ut att ha bokat vårens blåsigaste helg. Då man ska bo och fiska på Österlen vill man inte har hård rakt ostlig vind. Det är precis vad vi får. Vå får försöka hitta lite skyddat vatten nere kring Kåseberga skulle jag tro.

Sitter också för fullt och planerar våren efter bästa förmåga. Har åtagit mig ett och annat och vill naturligtvis att det ska bli så bra som det bara kan. Vad det är blir nog synligt så småningom. Just nu handlar det i alla fall om att hitta intressanta ställen i skärgården. Sitter med Google Earth i ett fönster och med sjökort i ett annat. Ser fram emot att testa flera nya vårställen som jag tycker verkar spännande. Jag tycker det känns som att, då man för varje år samlar på sig mer och mer erfarenheter så ser man också på ställen med nya ögon. Ställen som förr inte var intressanta för mig väcker nu en enorm upptäckarlust i mig och med båten i vattnet tidigt i år så kommer jag kunna hugga tag i dessa ställen tidigt.

Nu är det sista rycket vid bindstädet som gäller. Jag har inte varit alls produktiv under vintern men nu känner jag mig lite stressad över att inte hinna fylla upp med nya fräscha flugor inför säsongsstarten. Återkommer med någon slags rapport då jag kommer tillbaka från Skåne. Snart är det igång!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida