söndag 26 december 2010

Lite nytt under solen


Så då har uppladdningen så smått börjat. Blicken flackar över snötäckta klippor och den härliga känslan att sitta på en soluppvärmd berghäll en sommarkväll i väntan på öringen känns avlägsen. Men värmen finns där i fantasin och blundar man kan man nästa känna det ljumma, sträva berget mot handflatan. Det är i skrivande stund lite drygt tre månader kvar till befrielsen. Vårsol, torrt gräs och termoskaffe till ejderns hoande, bara tanken får mig att le.
Som jag skrev för ett tag sedan så vill jag försöka hålla liv i bloggen nu under de mörka månaderna innan det är dags. Jag har idag börjat binda upp lite nya räkor, en variant av ett mönster som funkade väldigt bra förra året. Försöker hålla dem i naturnära färger, mest för att jag tycker det är roligare att fiska med sådana flugor. Håll till godo!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida